A Hérosz FM Kft. (a Hérosz Zrt. leányvállalata) által üzemeltetett Schönherz kollégiumban a nyár folyamán bentlakók mostanság költöznek át az évközbeni helyeikre. Alább olvasható a levlista termése az átköltözésekkel kapcsolatban. Nem hagyjuk ki a pozitív tapasztalatokat sem.
Most költöztem át házon belül. Kb 40 percet vártam a portán a karbantartóra. Megtörténhet, számoljatok vele, vigyetek hálózsákot, szendvicset, és bográcsot.
Mikor felmentünk a szobába, a falakon (valóban apró) hibák voltak, amit ő nem akart elismerni, fel kellett hívni az egyetemi gondnokot -- illetve hiányukban az igazgató Urat.
Ezek után elbeszélgettünk hármasban a dolgokról a házban, h mi hogy van, és hogy egyes dolgok miért alakultak ki, és miért is van az, hogy akkor mi most a legapróbb hibákat is jelentjük költözésnél, és értsék meg a karbantartók is, hogy ezt saját magunk védelmében tesszük, nem ellenük szánt összeesküvés - kevés sikerrel, de legalább éreztem, hogy az igazgató Úr átlátja a problémát, és ezek után talán próbálnak majd valamit tenni ellene. Reméljük.
Én se, és szerintem más se, de még a karbantartók sem élvezik ezt a szőrszálhasogatást, reméljük jövőre nem kell......
Össesen 2,5 óra alatt költöztem át.
Szeretném kiemelni - ahogy a levélből is kiolvasható - hogy itt nem Hérosz FM (or whatever üzemeltető) alkalmazottai szívatnak, amikor átköltöztök, ők csak fogaskerekek a gépezetben. Itt a felsőbb vezetés a sáros.
Én tegnap költöztem, összesen 45 perc volt. Amikor vettem át a szobát mutattam a hibákat, 4-en!!!! festettek, tisztogattak, szereltek! Nálam nagyon nagy meglepettségemre nagyon készségesek voltak a karbantartók!
Szintén, teljesen pozitívak voltak a tapasztalataim. Még szóltak is, hogy csak három lámpa van. Körülbelül háromnegyed óra volt a procedúra, ebből fél óra a karbantartóra várakozás, szóval gördülékenyen ment minden.
Reméljük, hogy előbb-utóbb nem az ilyen esetek lesznek említésre méltók. Hogy szóltak, hogy három lámpa van, azt úgy kell érteni, hogy szóltak, hogy írja fel a kollégista az állapotlapra, így nem fizettetik ki vele.
Sajnos én ezt nem mondhatom el..
Tegnap 2-kor kezdtem el a kiköltözést. Cuccaim a porta előtt, barátom vigyáz rá, amíg végzek. Biztos nem lehet több 1 óránál... Meg ahogy én azt elképzeltem. Aláírtam a papírt, leadtam a kulcsaimat, mágneskártyámat és beálltam a karbantartóra váró sorba. Másfél óra után gyanús lett, hogy a mögöttem álló emberekkel megy már fel a gondnok. Gondoltam megkérdezem... Jah, hogy nem is oda tették a papíromat, mert a három portás háromféleképpen jár el... Fasza. Várhatok én itt, ha a papírom nem is áll sorban...
No para, túlélem. Nőci kedves volt, azonnal feljött velem. Majd belekötött a 8órás takkerolásomba, kényszertakker. Oké, hát legyen. Kifizetem most már, csak hadd menjek. A takkernénik 1 óra múlva jönnek a szobámba, várjam meg őket ott. Kérdeztem, hogy muszáj-e megvárnom őket, nem-e lehetne most felírni a hibákat. Nem lehet, mert ha véletlen vmit nem vesznek észre, rákenem a takarítókra. Mondom elismerek minden hibát amit találnak, csak hadd menjek. Nem lehet, meg kell várnom őket és végignézni ahogy takarítanak, a gondnok csak utána tudja átvenni a szobámat. Ok. Plusz egy óra még nem a világ vége. Ekkor volt fél4. Leültem szoba elé és vártam. 5körül gondoltam lemegyek megkérdezni, hogy akkor hol is vannak a takarítók. Mindjárt megkérdezik nekem. 10perc múlva visszajött a vöröshajú portás csaj, hogy még másfél órát kell rájuk várnom. Kezdtem ideges lenni picit. Negyed6 van. Elmentem Ukránba egy sörért, meg vmi kajáért. Megkérdeztem, hogy nem-e jár-e le a munkaidejük a takarítóknak, mert nem szeretnék feleslegesen várni. Nem, még mindig csinálják. Visszaültem szoba elé. Fél7...háromnegyed7...7óra. Most már megkérdezem megint.
Lemegyek. Portás majdhogynem arcomba nevet, a takarítók már elmentek.... Jah, köszönöm szépen. Megkérdezem, hogy akkor holnap mikor jönnek a takarítók. Portás telefonál egy nőnek, mert ő nem tudja. Dumál vele egy öt percet. (Nő nem nagyon lehetett képben, mert vagy 5x kellett elmagyarázni neki, hogy KIköltöző vagyok, nem át...) Aztán közli velem, hogy nem is kellett volna megvárnom a takarítókat... Azért megkérdem, biztos ami biztos. Ugye akkor holnap nem kell visszajönnöm? Miért kéne. Rendben vagyunk.
Nah itt akadtam ki...nem kicsit. Ezek után ne küldjem el őket melegebb éghajlatra... De ha ki merik találni, hogy mégis vissza kell jönnöm kiköltözni... De nem baj... Azért szeretünk téged Hérosz... pff...
Ehhez nem nagyon tudunk kommentárt fűzni. Talán csak annyit, hogy ebben az esetben is látszik, hogy az alkalmazottak inkompetenciáját fizeti meg a kollégista.
Szó van az utolsó levélben még a kényszertakarításról. Ez annyit tesz, hogy a szobát átvevő alkalmazott úgy ítéli meg, hogy a szoba nem elég tiszta, ezért kényszertakarítást rendel el, ami jelenleg 7000 Ft. Sajnos még nem sikerült rájönni, hogy mi váltja ki ezt, mert első ránézésre teljesen tiszta szobáknál is elrendelik (lásd: a konnektorok felső részén megülő por miatt - ilyen is volt). Azt szeretnénk, hogy legyen egy hivatalos, tételes lista, hogy a szobát átvevő mit ellenőriz, és ez legyen hozzáférhető a kollégisták számára. Ezután csak olyasmiért lehessen kényszertakarítást elrendelni, ami szerepel a listán. Ugyanis jelenleg teljesen az alkalmazott jóindulatára vagyun bízva.
Ma reggel az elsők közt költöztem át a schönherzen belül, elmondanék ezzel kapcsolatban pár dolgot.
Beszélgettünk a gondnokkal pár percet, és szóba került, hogy mindenki fakkolja a héroszt. Mondtam, hogy pl azért az esetért mindenki jogosan haragszik, amikor egyik este elküldtek több embert is azzal, hogy vége a munkaidőnek, jöjjenek holnap, aztán másnap meg fizettettek velük. A fizettetés tényleg erős, de azt mondta a gondnok, hogy a sok délelőttre beregelt koleszos miatt reggel ott állt harcra készen 5 kiköltöztető/átköltöztető emberke, és kurvára nem jelent meg elég ember, egy gondnok lezavarta az egészet (5 helyett!), délután meg öldöklés volt a bejutásért. Nemtom ebből mennyi igaz, személy szerint nem tudtam ezt, és eléggé más megvilágításba helyezi a dolgokat. Az
mindenesetre a reggeli kezdésből is látszott, hogy mindenki érdekében érdemes regelni a KFR-en és akkor is kell menni, amikorra regeltél. A gondnok amúgy tök rendes volt, segített végignézni, hogy mire kell figyelni, amikor átveszek egy szobát, és figyelmeztetett, hogy el van repedve a mosdó, és rögtön, minden papír nélkül(!) kicseréltette, ez nem kevés pénzbe került volna, ha pl kiköltözéskor derül ki.
Az elején persze fejetlenség volt, nem volt bentlakási szerződés, nem volt lepecsételve/aláírva a megfelelő egyetemi akárki által... Aztán szereztek, de keveset és benyögték, hogy fénymásoljuk le, ahol akarjuk... Szóval így csúszott majdnem egy órát az eleje, de aztán beindult végülis. Aztán meg van, amikor a userek hátráltatják a sort ilyenekkel, hogy nem kétoldalasra nyomtatott bentlakási szerződés esetén harmadszorra sem értik a különbséget a példány és a lap között...
A lényeg, hogy érdemes benyugtatózva lemenni (esetleg közben sörözni), érdemes vinni tollat, nem érdemes viszont a portásokkal fakkolni szerintem, mert alapvetően nem ők a szemetek, hanem valaki a háttérből. Ezeket a valakiket egyszer egyébként megkérdezném, hogy miért éri minden költözéskor meglepetésként őket, hogy vannak kollégisták, aki be/át/ki akarnak költözni, a portásoknak meg kell egy lista ezekről az emberekről.
Szintén tanulságos levél, és jól érzékelteti a mostani állapotokat. Egyrészt azt, hogy vannak jó szívű alkalmazottak. Másrészt azt, hogy egy rakás kellemetlenség az alkalmazottak (portások) inkompetenciájából adódik.
Akkor hadd osszak meg én egy negatív tapasztalatot, amivel már most szembesültem, pedig csak szerdán költözöm.
A nyár elején beköltöztem egy szobába, ahol az előző négy lakó közül egy ember maradt, így a Hérosz nem csekkolta le a szoba állapotát, nem vezették fel az állapotlapra a hibákat, stb. Most jó eséllyel nem az az ember fog kiköltözni utoljára, aki már kb 12 hónapot lehúzott a szobában, hanem én, aki két hónapja lakom itt. Természetesen a szobát át kell adnom, és mint a gondnok@sch.bme.hu-tól megtudtam:
"A kiköltözési pótdíj,ami esetleg adódik,az a szoba lakói között eloszlik.(pl.takarítás 5000.-=1250/fő)"
Ezzel csak az a baj, hogy a zuhanyzóban a kapaszkodó cuccot nem én téptem ki, a padlót nem én rongáltam meg, stb... Erre csak annyi volt a válasz, hogy:
"Mikor beköltöztél,átnézhetted a szobát,s lehetőség volt rá,hogy az állapotlappal megismerkedj."
Természetesen NEM VOLT ilyen lehetőség, legalábbis a beköltözéskor aláírt szerződésben nem utalt rá semmi, hogy nekem ezt meg kellene tennem, mert később számon kérhető rajtam. Ez szerintem egyébként is az üzemeltető kötelessége, ha jogosan akar behajtani rajtam x ezer forintot. (Mégis honnan a faszomból állapítják meg, hogy én szartam-e a plafonra, vagy sem?)
Íme egy újabb ékes bizonyítéka a Hérosz-féle fasz hozzáállásnak. De természetesen nem a gondnokokkal van a baj - ha normális vagy velük, ők is azok.
Ennek a kollégistának szerintünk nincs igaza. Igenis rá kell íratni az állapotlapra a hibákat. Akkor is ha a karbantartó (aki nem gondnok) azt mondja, hogy az nem hiba.
Mi szintén ugyanígy jártunk, konkrétan én maradtam a szobában, és hárman jöttek nyárra. Viszont arra tisztán emlékszem, hogy az a srác, aki először költözött, átvette a szobát, felvették a állapotlapot, amit nekem, mint helyben maradónak is át kellett néznem és jóvá kellett hagynom. Elég alaposak voltak, a függönyre emlékeim szerint a "szakadt, rongyos" jelző került (ott, ahol az ablak befelé nyíló csücske hozzáért, volt valami anyagritkulás, amit erős fény felé tartva még látni is lehetett, ha megmutatták, hol van), a kissé szétnyílt, de egy mozdulattal gyári állapotba hozható zuhanycsőre konkrétan azt írták rá, hogy eltörött. De mit ad isten, azokat a hibákat, amik túlzóak voltak vagy az aláírásom előtt megszüntettem, szó nélkül hagyták kihúzni.
Ez az átvételesdi egyébként a KFR-en is ki volt hirdetve, ha jól tévedek, még email is jött róla, úgyhogy engem sem ért meglepetésképpen, az elsőként beköltöző srácot sem. Gondolom, nem mi voltunk az a két kitüntetett ember, akik annyira jóarcok voltak, hogy külön szóltak, nehogy szívjunk. Az akkor feltárt hibákat pedig az előző lakókra húzták volna rá, nem pedig rátok.
A nyár/félév alatt felmerült problémákat meg készséggel kijavítják, csak le kell battyogni a portára, és szólni, nem kell kiköltözésig várni vele.
Szóval ez nem a Hérosz-féle fasz hozzáállásnak az ékes bizonyítéka, hanem annak, hogy a riasztó hírek ellenére még mindig vannak olyanok, akik nem olvasnak el minden betűt, ami rájuk vonatkozik, és amiből előnyük/hátrányuk származhat. Arról nem is beszélve, hogy sejteni lehetett már nyár elején is, hogy nyár végén otthagyod a szobát, ha a szemétdomb tetejére érkeztél, és sem a szoba átvételekor, se utána két hónapig nem volt vele problémád, senki sem fogja elhinni, hogy azért nem vetettél fel róla jegyzőkönyvet, mert nem szóltak, hogy kéne.